Max Timmerman

Max Timmerman

Max toont in deze expositie zijn diorama’s. Een diorama is een museumachtige, driedimensionale opstelling waarin een bestaande of mogelijke werkelijkheid wordt getoond. Het woord Diorama wordt hier gebruikt voor miniatuur imitaties en kleinschalige omgevingen. De diorama’s, ieder in zijn eigen samenstelling, refereren aan verschillende onderwerpen in Max zijn kunstwerken. Deze zijn uiteindelijk vaak series gaan vormen. Zoals de serie over balansen, en over basis c.q. oorspronkelijke vormen en ineengestrengelde takken, maar ook over mensen, dieren, en vlinders. Meestal vormden verschillende gevonden voorwerpen en afbeeldingen uit een aantal bezochte landen de oorsprong voor een werk die dan weer de aanleiding waren voor een aantal schilderijen, grafische en of samengestelde werken en soms kleine objecten.

Jan Duker

Ik ben geboren en opgegroeid in Drenthe. Al jong zwierf ik door de natuur, vergezeld van mijn camera. Sinds 2011 woon ik in Rolde. Mijn landschapsfotografie is een vorm van zelfexpressie, om te communiceren hoe ik de natuur zie, voel en bewonder. Mijn intentie is dat de foto tot de verbeelding spreekt bij de kijker en bij hem of haar eigen herinneringen of gevoelens oproept. De rust die ik vind in het maken van mijn werk en die ik voel als ik naar mijn eigen werk kijk, wens ik ook een ander toe. Vandaar dat ik mijn werk graag wil exposeren in de hoop dat het ook een rustpunt voor iemand anders kan zijn.

Vanaf 1 maart 2025 ben ik lid van het collectief.

06-16030292

info@janduker.nl

www.landscapesasart.com

Anneke Boers

Anneke Boers

Na het experimenteren met verschillende schildermaterialen kwam ik tot de conclusie dat mijn voorkeur uitgaat naar het schilderen met olieverf. Ik heb bij verschillende kunstenaars schilderlessen gevolgd en ben nog steeds bezig mijn schildertechniek te verbeteren. De onderwerpen van mijn schilderijen haal ik uit de personen, dieren, voorwerpen en landschappen uit mijn omgeving. Als ondergrond voor mijn werk schilder ik zowel op doek, paneel, hout of lei. Ik maak mijn realistische schilderijen op de klassieke wijze opgebouwd uit verschillende lagen.

www.annekeboers.nl

Ton van Sprang

Ton van Sprang

Ton komt het collectief per 1 september versterken, in 2022 was hij al een keer onze gastexposant. Beeldhouwen is voor Ton uit Dalfsen een fascinerende bezigheid waarbij de uitdaging ligt in het creëren van iets wat er nog niet is. Ton zijn voorkeur gaat uit naar het werken met natuurlijke materialen zoals steen en hout. Ton werkt graag in marmer, Belgisch hardsteen, albast en eikenhout. Zijn werk laat zich omschrijven als figuratief en abstract. De objecten ontstaan door vormen welke Ton in het dagelijks leven tegenkomt. Zijn passie ligt in het verbeelden van de beweging. Voor het uitbeelden hiervan maakt Ton graag gebruik van dansende menselijke figuren en vogels.

www.sprangkelend.nl

 

Roelanda Bonder

Roelanda Bonder

Roelanda Bonder-Oosterhof, getrouwd en moeder van drie kinderen. Sinds ik in 2000 met Klei in aanraking kwam ben ik hieraan verknocht geraakt. Al mijn creativiteit kan ik hierin kwijt. Ik heb ruim 8 jaar les gehad maar door drukte kwam ik daar een tijdje niet aan toe. Gelukkig pakte ik het al snel weer op want een dag geen klei is een dag niet geleefd. Na het volgen van de 3-jarige opleiding bij de NKO (Nederlandse Keramiek Opleiding) te Gouda, mocht ik in mei 2019 mijn diploma tot Keramist in ontvangst nemen.

www.gewoonroelanda.nl

Willem Komduur

Ik ben autodidact,  en werk met olieverf op linnen, zowel realistisch als abstract. Met name bloemen, bomen en landschappen van de Drentsche Aa, de Hunze en de prachtige wolkenpartijen boven het Groninger land kun je terugvinden in mijn vaak kleurrijke schilderijen. Naast gebruik van penselen werk ik ook graag met het paletmes. Graag schilder ik groot werk maar als intermezzo soms ook kleinere werken met vogels. Ik ben geboren op 30 december 1943 in Noord-Sleen. In 1967 ben ik verhuisd naar Haren (Gr.) en heb als bouwkundige bij de gemeente Haren gewerkt.

Sinds 1 januari 2023 ben ik lid van het kunstenaarscollectief.

http://willemkomduur.nl

Andra van Kranenburg

Uit verschillende landen heb ik altijd al ronde ovale bijzondere stenen meegenomen naar huis. Van Sicilië, la Gomera tot aan Ecuador en Namibië. Maar toen had ik nog niet de behoefte om ze te bewerken. Door een aantal workshops gevolgd te hebben bij Zwaganaga in Exloo ben ik enthousiast geraakt. Reizen is wel mijn inspiratiebron. Over het algemeen ben ik stilistisch bezig. Minimalistisch, organisch, ronde vormen, vloeiende lijnen, intuïtief abstract soms. Ik heb niet altijd een beeld voor het oog als ik begin, het ontstaat soms in het proces.  Het ligt ook aan de vorm van de steen en de inspiratie die ik op dat moment heb. Sinds 1 januari 2023 ben ik lid van het kunstenaarscollectief.

 

Bernadette de Jonge Lubbers

In 2017 ben ik begonnen met beeldjes uit steen te maken. Dit was zo leuk dat ik het verder ben gaan ontwikkelen. Mijn beelden zijn vooral geïnspireerd door de onderwaterwereld. Ik maak bedels, kettinghangers en kleine beeldjes, maar ook middelgrote en grote beelden zijn ondertussen onderdeel van mijn collectie. In mijn proces naar een beeld, schets ik eerst het dier dat ik wil maken. Ik probeer mijn beelden zo natuurlijk mogelijk te laten lijken, zodat het dier toch een beetje tot leven komt in de steen. Ik gebruik voor mijn beeldvorming zoveel mogelijk foto’s die ik zelf schiet tijdens mijn duikvakanties. Soms komen hier prachtige foto’s uit die dan weer geschikt zijn om als muurdecoratie te gebruiken.

Sinds 1 januari 2023 ben ik lid van het kunstenaarscollectief.

Harmen van Kamp

Al tientallen jaren ben ik (1956) actief als beeldend kunstenaar, aanvankelijk als kunstschilder, later ook als beeldhouwer. Ik werk in mijn atelier in Zevenhuizen GN. Ik schilder vooral met olieverf. Daarnaast ben ik ook bezig met grafische technieken.

Ik werk voornamelijk figuratief. Landschappen en portretten hebben mijn voorkeur. Ik werk laag over laag naar het uiteindelijke resultaat toe. Met beeldhouwen is de vorm van de steen meestal leidend bij de keuze van het onderwerp. Dat dwingt dan ook tot het maken van abstractere vormen. Na het polijsten draagt de kleur van de steen bij aan het resultaat.

Alesja Konchyts

Ik ben geboren in Belarus (1976) en woon nu in Roden. Ik heb de Kunststudie in Duitsland op de Wiesbadener Freie Kunstschule (WFK) gevolgd. Zowel abstract als figuratief werken ligt mij zeer aan het hart. Meestal werk ik met olieverf en paletmes en met waterverf, maar ook met potlood en inkt op papier. Mijn grote voorbeelden zijn Emil Nolde en france expressionisten. Ik heb de technieken intensief bestudeerd en mijn eigen stijl en techniek ontwikkeld. De thema”s van mijn werken vinden meestal hun oorsprong in de Drentse landschap en in de natuur. Het speciale aan mijne  schilderijen is de kleurdiversiteit en kleurintensiviteit. Een leeg doek is voor mij iets dat in alles kan veranderen.

http://www.ourpalette.nl